~女人~男人~

到底~要的什麼~

我們都會知道嗎~

還是答案~根本就是不明確~

或許~

是種~需要被~歸屬與安全感吧~

~彼此之間~

到底~會瞭解多少~

 

 

其實~這都太難了~

常說~

我們都平常心與看開點就好~~

其實~都是~逃避的方法吧~

 

~總是逃不開的是~親情之愛~

我想這幾首~

都是~咰龍的心情~

 

Ode to my family   Cranberries

Understand the things I say
Don't turn away from me
'Cause I've spent half my life out there
You wouldn't disagree

Do you see me? Do you see?
Do you like me? Do you like me standing there?
Do you notice? Do you know?
Do you see me? Do you see me?
Does anyone care?

Unhappiness where's (was) when I was young
And we didn't give a damn
'Cause we were raised to see life as fun
and take it if we can
My mother, my mother she hold me
Did she hold me, when I was out there
My father, my father, he liked me
Oh he liked me, does anyone care?

Understand what I've become
It wasn't my design
And people everywhere think something better than I am
But I miss you, I miss
'Cause I liked it, I liked it
When I was out there
Do you know this ? Do you know
You did not find me, you did not find
Does anyone care?

Does anyone care?
獻給我的家人   小紅莓合唱團

願你能聽懂我所說的
不要離我而去
因為我已在外面過了大半輩子
那是你所不贊同的

你看見了嗎?
你喜歡我站在那兒嗎?
你注意到了嗎?你知道嗎?
你看到我了嗎?
有人關心我嗎?

當我年紀還小時就很不快樂
但我們根本不在乎
因為我們生來就是要享受人生
掌握人生,如果可以的話
我的母親,她抱著我
她可曾抱過我?當我在外面流浪的時候
我的父親喜歡我
噢!他喜歡我,但有人在乎嗎?

願你能了解我變成了什麼樣子
我不是故意的
別人總想出一些比我更好的點子
但是我想念你
因為我喜歡那樣
當我在外面流浪的時候
你知道這些嗎?你知道嗎?
你沒有找過我,你沒有
有人在乎嗎?

有人在乎嗎

中文翻譯來自安德森,歡迎來信 abs1984@ms10.hinet.net

 What's she like?

What's she like when she turns around to kiss you goodnight?
When she wakes up in the morning by your side?
What's she like?

What's she like?
The yellow moon or the deep blue of the sea?
Do you feel the same way you did when it was me?
What's she like?

Oh I've been holding on
I've been holding on for far too long
I've been holding on
I've been holding on much too long.

What's she like when you're making love and stars are in her eyes?
When you're looking for the answers in her smile?
What's she like?

Oh I've been holding on
I've been holding on for far too long
I've been holding on
I've been holding on much too long
Too long.

I never knew I could love somebody the way I loved you
I never thought I'd be the broken-hearted
Well, nothing hurts you like the truth.
So what's she like when she turns to you,
when push comes to shove?
When she whispers in your ear that she's in love?
What's she like?

Oh I've been holding on
I've been holding on for far too long
I've been holding on
I've been holding on much too long
So what's she like?

 

 

當她轉過身來吻你道晚安她喜歡什麼?
當她醒來早晨起來在你身邊?
她喜歡什麼的?

她喜歡什麼的?
黃色月球或深藍色的大海?
你覺得你沒當它是我以同樣的方式嗎?
她喜歡什麼的?

哦,我一直持有
我一直持有的時間太長了
我一直持有
我已經太長。

她喜歡什麼,當你做愛和星星在她的眼睛是?
當你在她的微笑的答案嗎?
她喜歡什麼的?

哦,我一直持有

 

我一直持有的時間太長了
我一直持有
我已經太長
太長。

我從來不知道我可以愛一個人的方式,我愛你
我從來沒有想過我的心碎
好了,沒有什麼傷害喜歡真理。

所以,她喜歡什麼,當她變成你,當推來推?
當她在你的耳邊,她在愛的竊竊私語?
她喜歡什麼的?

哦,我一直持有
我一直持有的時間太長了
我一直持有
我已經太長
那麼什麼是她喜歡嗎?

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    ~咰龍~ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()